Apa benda Coffee Latte? Espresso? Mocha? Irish?šŸ˜œšŸ˜œ
itulah dilema bagi yang acah-acah melepak di kedai kopi ekslusif, lalu memesan kopi yang anda sendiri terkejut. "apa benda ni!!"
kali ini, kami kongsikan Jenis kopi yang popular dan biasa kita dengar.
Espresso
Ini ialah kopi hitam yang kuat dan ‘kaw’. Ia dihasilkan melalui proses air panas bertekanan tinggi dan mesin pengisar biji kopi. Ia sangat pekat berbanding kopi biasa, dan dihidangankan dalam cawan yang kecil.
Cappuccino
Biasanya kopi cappuccino dihasilkan dari 1/3 kopi espresso, steamed milk, dan 1/3 frothed milk.Sebagai tambahan, toppingnya di campur dengan Serbuk koko atau cinnamon (kayu manis)
Coffee Latte
Kebiasaan, latte dihasilkan oleh 1/3 espresso dan 2/3 steamed milk. Biasanya latte mempunyai rasa kopi biasa.
Irish Coffee
Irish coffee dibuat dari kopi panas, irish whiskey(arak), gula dan topping ialah krim yang diputar.
Turkish Coffee
Turkish Kopi, dihasilkan didalam bekas khas bernama Ibrik, sejenis teko kecil yang dipanaskan. Gula dicampur semasa proses brewing (filter). Krim dan susu tidak dicampur kedalamnya.
Cafe Mocha
Mocha dihasilkan dari 1 cawan susu, 1 sudu besar serbuk koko, dan 1 sudu the instant coffee. Dan ia dipanaskan didalam microwave sehingga panas, sekitar 1 ½ minit.
Kopi Pak Belalang
Yang ni kategori special, campuran kopi arabica, habbatus sauda, luban, madu dan acai maqui berry. Rasa lazatnya, digemari oleh gender lelaki dan wanita. Rasa retro yang boleh diterima ramai. šŸ˜œšŸ‘šŸ‘
whatsapp "PAK BELALANG" - 016-6600892 / 011-29355638 or pm this page.